Jesteś gościem nr:
532587
|
|
|
Szczegóły artykułu:
Wydawnictwo: Academic Journals Poznan University of Technology
Numer: 99/2019 Str: 109
Autorzy: Krzysztof Wróbel, Bartłomiej Adamski
Tytuł: SYMULACJA NAPĘDU O ZMIENNEJ KONFIGURACJI UZWOJEŃ Z TRÓJPASMOWYM PRZEŁĄCZALNYM SILNIKIEM RELUKTANCYJNYM
Streszczenie: W artykule zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych napędu z trójpasmowym przełączalnym silnikiem reluktancyjnym, zasilanym ze zmodyfikowanego układu zasilania. Opracowany układ zasilania umożliwia zmianę konfiguracji połączeń uzwojeń biegunowych lub pasm silnika SRM z szeregowej na równoległą w trakcie pracy napędu bez przerywania obwodu przepływu prądu [2]. Do przeprowadzenia badań opracowano program symulacyjny dla napędu z trójpasmowym silnikiem SRM zasilanym z badanego układu zasilania. Dotychczas przeprowadzono tylko podstawowe badania tego typu napędu z wysokoobrotowym silnikiem dwupasmowym. Badania mają na celu wstępną ocenę przydatności tego rozwiązania do stosowania w energooszczędnych napędach pojazdów elektrycznych i ewentualnej możliwości redukcji liczby przełożeń mechanicznych. Badania przeprowadzono w środowisku Matlab z wykorzystaniem pakietu Matlab/Simulink dla modelu napędu z silnikiem małej mocy.
Słowa kluczowe: przełączalny silnik reluktancyjny, układ zasilania, symulacja.
[PDF]
|
|
|